Selasa, 28 April 2009

keli


22/04/2009
Aku p dftar kt fama kuala nerang untuk jual keli kt depa.sbnrnya aku nk p tya ttg subsidi serai peha aym,alang2 p tya ttg keli.depa beli,juai jer ler.tak yak penig2 pikir pasaran.wlupun murah,tapi kita nk buat dlm ms pnjg.so,leh untung punye.drpd tak dpt lgsg duit,bek juai kt depa jer.hehe.betoikan?

24/04/2009
1 kuarga dari kuala kedah dtg tapak projek keli aku. Depa bminat gak nak buat,tp risau pasaran.aku bg ler no fama alor setar kt depa.hehe.

26/04/2009
Aku p jumpa clien kt town.tak dapt close gak.die takdak owg nk jg kt kg dia.tp takpe,aku cuba yg len.secara kebetulan plak bl ngah bborak,swg clien dr perlis kol.dr SP pun ada kol.

27/04/2009
Seorg kakitgn fama my tgk projek keli aku.pantas toi fama ni,aku puji layanan msra depa sume.

2 ulasan:

  1. assalammualaikum...
    saya baru nak memulakan projek ternakan keli.
    belum masuk benih lagi... nak tanya ckit, fama ambik keli harga berapa sekilo??

    BalasPadam
  2. wsalam,masa sekarang fama ambek rm2.80.sebelum amrie msukkan benih,amrie kena biar air btakung dl dlm knvas.klu kolam tanah takpe ler.pas smggu ke,baru buang air tu n buh air baru n buh benih.tujuanya tuk bg bau knvas hilang.jgn bg salah makan dah ler.t keli mati.

    BalasPadam